Professors, professores, pares, mares i estudiants disposats de nou a participar activament en la convocatòria de vaga estatal per defensar l’ensenyament públic contra les retallades i la LOMCE.
A Catalunya, USTEC·STEs incorpora a la plataforma la lluita contra LEC i el seu desenvolupament i, en aquest marc el debat i la lluita per aturar el projecte de provisió de llocs de treball (de plantilles).USTEC·STEs fa una crida al professorat i a la comunitat educativa a participar activament tant en la difusió com en la realització de la vaga i en les manifestacions que aquest dia 9 de maig es convoquin.
L’ensenyament públic està patint tot un seguit de retallades, tant salarials com de pèrdues de llocs de treball, provocades per l’increment dels horaris lectius del professorat, l’augment de les ràtios de l’alumnat i la no-cobertura total de les substitucions.
Tot plegat ha suposat acomiadaments de personal interí i un deteriorament generalitzat de les condicions de contractació de personal substitut; en definitiva, un empitjorament de les nostres condicions de treball, la qual cosa acaba deteriorant les condicions d’aprenentatge del nostre alumnat.
Així mateix, la política de tancaments de línies i centres públics que materialitzarà el curs vinent la consellera Rigau, a més de provocar desplaçaments de professorat, posa de manifest la seva política de connivència amb la patronal de la xarxa privada concertada.
Per si amb això no n’hi hagués prou el ministre Wert ha presentat un projecte de llei, la LOMCE, que aviat entrarà al parlament espanyol i que suposa un atac sense precedents a l’ensenyament públic i a les llibertats democràtiques. Una llei que advoca per un model d’escola antidemocràtica, amb un tipus de direcció jeràrquica i gerencial que restringeix la participació de la comunitat educativa. Una llei retrògrada, memorística, segregadora, i que suposa un atac directe a la immersió lingüística.
I, a més, igual com fa la LEC catalana, atempta contra la igualtat d’oportunitats ja que busca beneficiar alumnat i centres d’entorns socials afavorits, suposa un xec en blanc a les patronals privades en el mercat educatiu i obre vies per la introducció de formes privades d’organització del treball, amb l’objectiu de conformar direccions gerencials i formes de provisió de llocs de treball discrecionals i amb una gran dosi de valoració subjectiva, tot buscant la individualització de les condicions de treball i de les relacions laborals, en lligar part dels salaris a l’avaluació del professorat i a la seva participació en la suposada millora dels resultats escolars.
En aquest sentit, ambdues lleis coincideixen en determinats objectius. Uns objectius rebutjats per la majoria del professorat i per amplis sectors de la comunitat educativa catalana, que vam oposar-nos a la seva aprovació, en considerar-la un instrument de privatització.
Per això avui la denúncia, la lluita i la mobilització per frenar l’aprovació de la LOMCE continua sent també la lluita contra LEC, contra els seus objectius coincidents. Una lluita que, a més de visualitzar-se al carrer, ha de generar consciència i unitat en els centres educatius per garantir la presa de decisions collectives tant en els claustres i consells escolars com en les estructures horitzontals (cicles, departaments...) que enforteixi el posicionament dels centres contra la barbàrie administrativa.
USTEC·STEs fa una crida al debat als centres i a la participació del professorat en la mobilització generalitzada del 9 de maig:
• Vaga general a l’educació V
• Manifestació: a les 12,30 h. a la plaça Universitat
Ni retallades, ni LOMCE, ni LEC
• Contra el desmantellament de l’educació pública
• Ni retallades, ni LOMCE, ni LEC.- No a la privatització de l’educació.
• Per la retirada del projecte de decret de provisió de llocs (plantilles). Provisió de llocs amb criteris objectius.
• No més retallades.- Per unes condicions de treball dignes. Més recursos als centres públics.
• Substitucions des del primer dia.
• Contra la precarització del personal interí i substitut.
• Per la gestió democràtica dels centres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada